woensdag 10 december 2008

pesten!

Ik heb bij brainstorm, een bericht geplaats over pesten.


Ik vind het heel erg dat er kinderen zijn die pesten maar die ook gepest worden. De kinderen die gepest worden durven of kunnen niet voor zich opkomen, dit weten de kinderen meestal ook die pesten. Het is ook nooit eerlijk hoe het gebeurd. Het is niet één tegen één maar bijv tien tegen één. Je kunt dan wel zeggen tegen het kind van kom voor jezelf op, maar dat duft hij/zij niet. Als ouder of leraar kun je wel gaan helpen maar daar leerd het kind ook weinig van, dan kan het nooit voor zichzelf op komen, enige wat je kunt doen is kinderen uit de klas vragen of die hem/haar willen helpen. En evt. met alle kinderen erover praten in een kringgesprek. Waarom ze het kind pesten?


ik denk hier zelf heel vaak overna, waarom ze kinderen pesten. Hoe ze dit kunnen doen. Vinden ze dit leuk, of weten ze gewoon niet anders? Ik snap het niet.



Ik kan eigenlijk hier heel veel overzegen!
Ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken??


Geen opmerkingen: