maandag 8 december 2008

overgewicht...

Ik heb in mijn Bibliotheek een bericht staan over overgewicht bij jonge kinderen.

Ik denk dat je daar nog heel veel aan kunt doen. Als de ouders dat zelf ook willen. Ik zou de kinderen zelf op een sport sturen, erg letten op wat ze eten. Als ze zelf zakgeld krijgen en ik kom er achter dat ze dat dan opmaken aan snoepjes. Dan geef ik ze geen zakgeld meer alleen op de bank om te sparen, en als ze echt wat willen kopen kunnen ze dat doen maar dan ga ik mee. Je moet de kinderen dan ook meer groente geven vind ik. behalve als het kind echt geen groente lust hoeft die dat niet te eten (van mij). Als je dit niet op vroege leeftijd aanpakt. Krijgen ze later er alleen maar last mee, ze kunnen gepest worden. Of ze kunnen dan helemaal niet meer omdat ze gewoon VEEL te dik zijn. Het lijkt me ook dat die kinderen het zelf ook niet willen maar gewoon niet meer kunnen stoppen met het eten wat ze allemaal gewend zijn. Je moet de kinderen daarbij helpen. Je moet dus NIET gaan lijnen maar regelmatig en verschillende maaltijden van de schijf van 5 eten. AL helemaal geen maaltijden overslaan, dat mag je nooit doen. heel veel denken dat het goed is dat ze het ontbijt overslaan en dan afvallen. Maar dat is juist het belangrijkste van de dag. "HET ONTBIJT". Ik vind ook dat je de kinderen meer naar buiten moet doen en ook op een sport. Dan gaat het afvallen ook veel makkelijker en sneller. Als je tenminste gezocht erbij gaat eten.







Geen opmerkingen: