woensdag 10 december 2008

Buitenbedjes!

Ik ben van mening dat buitenbedjes, lutjepotjes erg goed kunnen zijn voor bepaalde kinderen. Het valt mij tijdens mijn stage op dat er veel kinderen zijn die in de buitenbedjes veel beter slapen en meer rust krijgen. Buiten dat is het ook nog erg gezond voor de kinderen om lekker in de buitenlucht te zijn. Op mijn stage krijgen de kinderen altijd een lekkere pyama en een extra dikke pyama aan als ze in de buitenbedjes gaan. Hierover heen gaat ook nog weer een lekkere deken, dus koud krijgen ze het ook niet. Kinderen gaan pas vanaf een half jaar in een buitenbedje, en alleen als de ouders het hier mee eens zijn. Natuurlijk gaan kinderen niet in zo'n bedje als het regent of ontzettend slecht weer is. Ik vind het in elk geval een erg leuk en goed idee om kinderen in een buitenbedje te laten slapen. Het is gezond voor de kinderen, en stimulerend voor het slapen, want het is erg rustig.

Geen opmerkingen: